bOSCo na kontroler OSC i komputer
Duża część materiału dźwiękowego, głównie chmury tysięcy dźwięków, powstała przez generowanie sygnałów OSC (open sound control) w urządzeniu mobilnym, typu tablet lub smartphone. Urządzenia te wyposażone są w wiele czujników, pozwalających na generowanie danych (liczb), które następnie przesyłane są do generatorów dźwięków. Jest to więc przykład nowego rodzaju instrumentu, umożliwiającego interaktywne generowanie bardzo dużej ilości „nut”.
Prawykonanie: Festiwal Vox electronica (dyr. Ostap Manulyak), 26 kwietnia 2018 roku w lwowskiej fabryce REMA
Publikacja: Marcin Strzelecki, bOSCo na mikrokontrolery i komputer, w: SME50, dwupłytowy album jubileuszowy, Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie, Kraków 2022.

Nota z albumu CD:
BOSCO NA SAMPLER I KONTROLERY OSC, WZMACNIACZ AKUSTYCZNY I ZESTAW GŁOŚNIKOWY Z SUBWOOFEREM (2018) Materiał dźwiękowy utworu stanowią najzwyklejsze próbki instrumentów akustycznych (akordeon, klarnet, flet, kontrabas itd.) i elektroakustycznych (gitara elektryczna, organy Hammonda itd.) zaczerpnięte z baz standardowo dołączanych do popularnych sekwencerów. Sample są jednak wykorzystane w sposób nietypowy, jak np. przez wykorzystanie skrajnych (nierealnych) rejestrów i skrajnych (równie nierealnych) poziomów głośności, a przede wszystkim przez duże tempo i mnogość symultanicznie oraz sukcesywnie pojawiających się dźwięków. Całość tworzywa (obejmującego około 700 tysięcy sampli) kształtowana jest improwizatorskim gestem, za pośrednictwem specjalnie zaprogramowanych interfejsów. Urządzenia dotykowe (tablety, smartfony) przekazują dane sekwencerom przez protokół OSC, stając się przez to instrumentem elastycznym i czułym na intencje muzyka. Po raz pierwszy utwór zabrzmiał w 2018 roku podczas finału festiwalu Vox Electronica we Lwowie, gdzie gościłem na zaproszenie Ostapa Manulyaka. Był to bardzo długi i posępny koncert. W pamięci słuchaczy bosco zapisał się jako pogodniejszy akcent wieczoru.